Alle medewerkers van huisartsenpraktijk De Haer doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en behandelaar vaak naar ieders tevredenheid.
Toch kan het voorkomen dat u vindt dat u niet correct door onze doktersassistenten, praktijk ondersteuners of huisartsen bent geholpen en dat u een klacht wilt indienen.
Een klacht en dan?
Als u een klacht heeft zijn er diverse mogelijkheden om deze onder de aandacht te brengen.
In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bespreekt u daarom uw klacht zo snel mogelijk met de huisarts.
Als u een afspraak maakt voor een gesprek, geeft u dan door dat het over een klacht gaat. Ook vragen wij u vooraf een klachtenformulier in te vullen. Op deze manier kunnen wij voldoende tijd inplannen en het gesprek met u goed voorbereiden. Het formulier kunt u afhalen bij de praktijk.
Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij “Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente” kunt indienen, leest u op de website https://www.wdhtwente.nl/klachtenregeling